Ősszel se gubózzunk be a házba, hanem irány világot látni! Cikkünkben összeszedtük a kedvenc belföldi és külföldi helyeinket, ahova akár egy hosszú hétvége alkalmával is érdemes elugrani pár napra.

Hosszú hétvége belföldön

Őrség

A Dunántúl régióiban élők számára nyújt kikapcsolódást és látványos programot az Őrségi Nemzeti Park. Számtalan tanösvény vár itt ránk, bőven van mit felfedeznünk. A Tőzike túra a Dobogó-erdőn keresztül vezeti végig a látogatókat  szakvezető irányításával. A sok látnivalót nem kell egy napra sűrítenünk, ha bejárnánk a környéket is, vagy a kirándulás mellett kikapcsolódásra is vágynánk, maradjunk itt pár napot és élvezzük a pihenést egy egész napos túra után!

Gemenc

Szintén a dunántúli területeken maradva látogathatunk el a mesés Gemenci erdőbe. Az erdő minden évszakban különleges látványt nyújt, de vegyük figyelembe, hogy a természetvédelmi oltalom alatt álló ártéri erdőbe nem lehet mindig „csak úgy besétálni”, néha több terület időszakosan el van zárva a látogatók elől.

Bokodi Lebegő Falu

Bokodi-tó

Érdemes egyszer elnéznünk a facölöpökre épült házairól elhíresült Bokodra, ahol az erdő összeér a horgásztóval, és amelynek partján kis mólókon lehet csak elérni a vízen álló házikókat. Ilyenkor, március közepén-végén nem kell a látogatók zavaró tömegével küzdenünk, és ha már itt járunk, elnézhetünk a 20 kilométerre található Gesztesi várhoz is. Ha végeztünk a kirándulással, kikapcsolódhatunk Bakonyalján. A nagyjából 1 óra 20 percnyi autóútra található településen megpihenve már könnyen elérjük a Balatont is, vagy elnézhetünk a veszprémi állatkertbe.

Szalajka-völgy

Ne hagyjuk ki a szilvásváradi Szalajka-völgyet sem, ahol a Szalajka-patak, vadbemutató kert, a Zilahy Aladár Erdészeti Múzeum, a Szabadtéri Erdei Múzeum és pisztrángos tavak várják az érdeklődő látogatókat. Persze itt is találunk közeli szállást, nem is akármilyet! Különleges hangulatú kastélyszállóban pihenhetjük ki magunkat a túra után.

Villány

Ha a természetjárást borkóstolással is összekötnénk, látogassunk el Villányba, ahol többféle tanösvényen járhatjuk körbe a történelmi borvidéket.

Villányi szállásunkra visszatérve a boros masszázst is kipróbálhatjuk!

Hosszú hétvége külföldön

Erdély

Székelykő

A Torockói-hegységben található, Székelykő nevű, hatalmas, kopár sziklának különös tulajdonsága van: Torockó falvából nézve itt kétszer kel fel a Nap! Ugyanis miután felkel, a hegy takarásába kerül, hirtelen eltűnik, hogy aztán újra megjelenjen. A falu főteréről indul a Kék+ jelzésű túraútvonal, amely a Székelykőhöz vezet, és ahonnan csodás kilátás nyílik a tájra, ráadásul a nappalokon kívül itt még az éjszakák is meseszépek.

Ausztria

A Felső-Stájerországban (Hochsteiermark) található Zöld-tó igazán

Zöld-tó

különleges és lenyűgöző kirándulóhely. A tó smaragdzöld és türkizkék színekben játszik, mélysége és mérete folyamatosan változik. Vize legendásan tiszta, akár 50 méter mélységbe is el lehet látni. Ráadásul a partján sétálva lenyűgöző panoráma tárul a Hochschwab hegységre. Nem csoda, hogy a stájer Atlantiszként is emlegetik, amely mindig más és más, de mindig elvarázsoló arcát mutatja.

Horvátország

Plitvicei-tavak

A Plitvicei tavak és vízesések Horvátország kihagyhatatlan látnivalói és nem csak nyáron érdemes ide ellátogatni! A 16 tó füzérszerűen fonódik egybe a Kapela-hegységben, és 190-200 vízesés köti össze őket. A mészkő és a folyó munkájának fenséges harmóniájában gyönyörködve felejthetetlen élményt jelent ez a természeti látvány!

Szlovákia

Tátra

Sétáltál már interaktív élményösvényen? Szlovákiában a Zár (Ždiar) község keleti részén található Bachleda-völgyből elindulva fedezhetjük fel a Lombkorona tanösvényt. Ne aggódj, nem kell fára mászni hozzá, a felső állomásig felvonóval juthatunk el. Az ösvény a fenyőfák lombkoronája felett 24 méter magasságban kanyarog egy 600 méter hosszú pályán, amit 120 oszlop tart. A szédítő szakadék felett akadályokat is lehet teljesíteni (természetesen biztonságosan), így akár gyerekekkel is remek móka, a kilátás pedig káprázatos!

Szlovénia

Szlovén cseppkőbarlang

A világhírű Postojnai cseppkőbarlang kisvonattal és gyalog is bejárható szakasza csodálatos látványosságokat rejt. Magasba törő hegyek, zúgó folyók, gyönyörű cseppkőformák, hatalmas termek, földalatti járatok és egy titokzatos állat, a Proteus barlangi vakgőte várja a látogatókat. A barlang világát nem véletlenül hasonlítják a földalatti Paradicsomhoz: lélegzetelállító látványt és felejthetetlen élményt kínál.

Csak élményeket gyűjtsünk!

Bármilyen utazást megkeseríthet egy szerencsétlen baleset, ellopott poggyász, lerobbant autó. Tudjuk, hogy fontos az utasbiztosítás, ha hosszabb időre utazunk, de szoktunk pár napos kiruccanásra is kötni? Ha nem, akkor fontoljuk meg mindenképpen, hisz egy hosszú hétvége borsos összegbe is kerülhet, ha nem biztosítjuk be magunkat. És ha már utazunk, használjuk ki, hogy az utasbiztosításon spórolhatunk!