A biztosítási díj nem más, mint a biztosító kockázatviseléséért fizetendő összeg. Fontos tudni, hogy a biztosítás díjfizetéssel történő hatályban tartása a mi feladatunk.

A díjaknak a számlán megjelölt esedékességi napjáig kell beérkeznie a biztosítóhoz. Ha ezt elmulasztjuk, a biztosító póthatáridő tűz a befizetésre. Ugyanakkor ha ezen határidőig sem fizetjük be a díjat (erre az időpontra már a biztosító számlájára meg is kell érkeznie a pénznek) a szerződés megszűnik. Persze nem kell megijedni, ma már szinte minden biztosító küld figyelmeztető e-mailt, vagy telefonon értesít, ha közeledünk a lejárathoz. Ennek ellenére nem érdemes megvárni a felszólítást, jó, ha tisztában vagyunk a dátumokkal!

Lehetőség szerint olyan fizetési módot válaszunk, ami számunkra a leginkább kézenfekvő és kényelmes! Összeírtuk a három legáltalánosabb fizetési módot, amivel egy biztosítás díját kifizethetjük.

Készpénzes befizetés – csekkel a postán

Ebben az esetben a biztosító fogja postai úton kiküldeni a befizetéshez kellő csekket. Nagyon kell figyelnünk arra, hogy az átfutási idő 4-5 nap (szerencsés esetben lehet kevesebb is, de a biztonság kedvéért számoljunk 5 nappal). Tehát legkésőbb 55. napon be kell fizetnem a díjat.

A csekkek a választott fizetési ütem (negyedéves, féléves, éves) szerint lesznek kiállítva, és a megfelelő összeg fog szerepelni rajtuk.

Személyes befizetés a biztosító bankjában

Nem sokan használják ezt a fizetési módot, de nem baj, ha tudunk róla. Amennyiben készpénzzel szeretnénk fizetni, de nem akarunk a postára menni, vagy már az 57. napon vagyunk, akkor az adott biztosító bankjához is elmehetünk (a Genertel esetében ez a Raiffeisen bank). Tudnunk kell a biztosító számlaszámát (saját honlapon az elérhetőségek legalján megtalálom), valamint közleménybe meg kell adnunk a kötvényszámunkat. Fontos, hogy a saját bankunknál nem tudunk így fizetni, csak a biztosító bankjánál.

Banki átutalás

A saját bankunkból indíthatunk átutalást a biztosítónk részére, ehhez a biztosításunk kötvényszámát és a biztosító bankszámlaszámát kell feltétlenül tudnunk. A kötvényszám kell hogy a közleménybe kerüljön. Ez ugyanúgy működik, ha személyesen bankfiókból, és akkor is, ha online a direkt bankunkból utalunk.

Bankkártyás fizetés indítása az online felületről

Sok esetben közvetlenül a biztosító honlapjáról is indíthatunk online díjfizetést. A legtöbb esetben keressük meg az „Online díjfizetés” vagy ehhez nagyon hasonló elnevezésű menüpontot, ahol a beazonosításunk után (kötvényszámunk, nevünk, stb.) átirányít egy biztonságos felületre, ahol a bankkártya számunk, lejárata és cvs kódját kell megadnunk. Ezt a műveletet csak biztonságos körülmények között végezzük, soha ne nyilvános gépen, vagy nyilvános hálózaton keresztül! Itt található több információ a bankkártyás fizetésről: https://www.genertel.hu/ugyfelszolgalat/online-dijfizetes

Utasbiztosítás esetén csak ez a fizetési mód választható!

Csoportos beszedési megbízás vagy inkasszó

Az inkasszó lényege, hogy a biztosító kezdeményezheti a díjlevonást egy adott csoport bankszámláiról, egy meghatározott jogcímen. Például egyszerre elkéri egy adott lakásbiztosítással rendelkező ügyfél csoport negyedéves díját. Ez ránk nézve azt jelenti, hogy nem kell minden időszakban figyelni a befizetési határidőkre, mert a szolgáltató magától fogja levonni a szerződésben meghatározott díjat.

Ez a fajta fizetési mód a legtöbb biztosítónál kedvezményt jelent a biztosítás díjából!

Ehhez nekünk a bankunk felé jeleznünk kell, hogy engedélyt adunk erre a beszedési módra. Általában erre van személyesen és online is lehetőség. A biztosító a biztosítás megkötésekor küld egy formanyomtatványt, amin rajta vannak a kellő adatok (ilyen például a szolgáltató azonosítója). A szerződés azonosítója a biztosítás kötvényszáma. Elmehetünk személyesen a bankunkba a formanyomtatvánnyal, vagy intézhetjük nyomtatvány nélkül, akár online direkt bankunknál.

Sikeres megbízás, de sikertelen fizetés?

Ha sikeresen elfogadtattam a bankkal a beszedésre vonatkozó engedélyt, akkor a biztosító leemeli a szerződésben foglalt biztosítási díjat a szerződés feltételei szerint. Általában kérhetek a bankomtól értesítést a leemelésekről. Minden sikertelen beszedésről azonban nem kapunk figyelmeztetést, de a legtöbb bank a bankszámlakivonaton jelzi, hogy a szolgáltató sikertelenül próbálta meg leemelni a díjat. A Genertel háromszor próbálja meg leemelni az összeget, más-más napokon. Azonban ha sorozatosan nem tudja leemelni az összeget, akkor erről már megkapjuk az értesítőt.

A fizetési módon általában szabadon változtathatunk, erről tájékozódjunk a biztosítónknál! A megváltozott mód a következő díjfizetési időszaktól lép érvénybe, de figyeljünk arra, hogy a biztosítási díj is változhat.