Talán nem is gondolnánk, de az egyik leggyakoribb lakásbiztosítási káresemény a viharkár. Nem volt még ilyen eseményben részünk? Maradjon is így! De azért ne bízzunk mindent a véletlenre. Mutatunk most 3+1 okos tippet, mit kell tennünk, hogy továbbra is elkerüljön minket a viharkár!

1. Viharkár villámkárral: villámvédelem még időben

Nem is gondolnánk, hogy a villámlás mekkora gondot okozhat az értékeinkben! A villámcsapások miatt elektromos készülékeink megsérülhetnek, tönkre mehetnek. Még ha nem is közvetlen az otthonunkba csapott bele a villám, a közeli becsapódás a vezetékekben hirtelen fellépő csúcsfeszültséget okozhat, ami tönkre teheti elektromos eszközeinket.

Míg az otthonunkra kívülről villámhárítót szereltethetünk, addig bent gondoskodhatunk túlfeszültség-védelmi berendezésről. Ez utóbbi sem tud sajnos minden esetben elegendő védelmet nyújtani, ezért jobb, ha ilyenkor is maradunk az áramtalanításnál. Ha tudjuk, hogy vihar közeleg, húzzuk ki az elektronikus berendezéseinket. Ez különösen akkor fontos, amikor több napra elutazunk otthonról!

TIPP! Bár nemcsak nyáron csaphatnak le hirtelen nagy erejű viharok, mégis a tavaszi és nyári időszakban szembesülhetünk leggyakrabban napról napra változó időjárással. Íme pár tipp, mit tehetünk vihar és villámlás esetén otthon és a szabadban!

2. Ajtók, ablakok zárása

Triviális dolognak tűnik, mégis könnyű megfeledkezni róla. Egy kellemes nyári estén, mikor a lakásunk falai napközben már átmelegedtek és alig vártuk, hogy az éjszakai friss levegő átjárja a szobákat, akkor bizony könnyű nyitva hagyni az ablakokat. A nyílászárók a ház leggyengébb pontjai, egy erősebb vihar vagy huzat könnyen kárt tehet bennük. Villámlás esetén, még ha bent is vagyunk a házban, akkor sem javasolt az ablakok közelében tartózkodnunk.

3. A kert ellenőrzése

Nagy esőzések alkalmával nemcsak a kertünkben álló fák ágait érdemes előre ellenőriznünk, hanem a kerti bútorainkat is biztonságba kell helyeznünk. Mivel az özönvízszerű esőzések egyre gyakoribbak a tavaszi-nyári időszakban, megeshet, hogy kertünkbe betör a víz. Védekezzünk előre, kerti bútorainkat vigyük fedett, ha lehet, magasabb helyre. Legyen egy biztos hely, ahol ezeket a bútorokat becsomagolhatjuk.

A kertbe beömlő nagy mennyiségű eső, a csatornákból feltörő víz szennyező hatását figyelembe kell vennünk. Ha kertünket elárasztotta a víz, a károsodott tárgyakat, textíliákat csak alapos fertőtlenítés után használjuk újra! Abban az esetben, ha konyhakertünk növényeit öntötte el az áradat, azokat a gyümölcsöket, zöldségeket már ne fogyasszuk el! A pincében tárolt konzerveket alapos külső mosás és fertőtlenítés után még elfogyaszthatjuk.

+1. Tudjuk, kit kell hívnunk baj esetén!

A megelőzés része az alapos felkészülés is. Országszerte rengeteg problémát okoznak az esőzések során kialakuló árvizek, kidőlő fák, megrongálódott villanyoszlopok. Ha bajba kerülünk, gyorsan tudunk reagálni? Családtagjainkkal, főleg a gyermekeinkkel beszéljük át, mit kell tennünk, ha baleset, tűz, egyéb gond adódik. Azon felül, hogy otthonunkba beszerzünk kis poroltókat, tegyük ki mindig jól látható helyre az alábbi telefonszámokat:

  • 112: a nap 24 órájában hívható segélyhívó szám, amely hívásával azonnali segítség kapható a készenléti szervektől (rendőrség, mentőszolgálat, katasztrófavédelem),
  • 104: a mentőszolgálat telefonszáma. Ma már akár egy okos applikációval is tudunk segítséget kérni. Az ÉletMentő applikációban való regisztrációval egy gombnyomással beazonosítható pontos helyzetünk GPS koordinátája, így a segítség oda érkezik, ahol éppen vagyunk, még ha mi nem is tudnánk pontosan meghatározni egy hívás során.
  • 105: a tűzoltóság telefonszáma. Mikor hívjuk őket? Ha tűz keletkezik, baleset történik, vagy bármely olyan esemény következik be, ahol speciális erők vagy felszerelések kellenek, illetve életveszély van. Az eloltott tüzet is be kell jelenteni a tűzoltóságnak.
  • 107: a rendőrség telefonszáma.

TIPP! Egy lakásbiztosítás segíthet átvészelni a váratlan kiadásokat. Genertel lakásbiztosítási csomagjainkban csak az Ön számára fontos dolgokért kell fizetnie, hiszen igényei szerint személyre szabhatja szolgáltatását. Részletek a weboldalon.

A Genertelnél online, azonnal megtehetjük kárbejelentésünket a honlapon és személyes ügyfélportálunkon keresztül is!

Ne maradj le további érdekes cikkeinkről sem, lájkold Facebook oldalunkat és iratkozz fel blog hírlevelünkre! Szívesen várjuk a kommenteket és kérdéseket is a témában itt, a blogon és Facebook oldalunkon egyaránt!