Otthonunk biztonsága mindannyiunk számára fontos, ezért lényeges, hogy megfelelő védelmet válasszunk házunk, családunk és értékeink számára is. Egy lakásbiztosítás anyagi segítséget nyújthat káresemények bekövetkeztekor, ha szerződésünket körültekintően kötöttük meg. De hogyan válasszunk jól és mire figyeljünk oda a kötés során? Cikkünkben összegyűjtöttünk minden fontos tudnivalót, amit a Genertel lakásbiztosításról tudni érdemes.

Mire köthető lakásbiztosítás?

A biztosítás magyarországi állandóan lakott ingatlanra és az azon belüli ingóságokra és értéktárgyakra terjedhet ki az alábbi részletezésben:

  • Ingatlanok
    • Épület: lakóház (családi ház, ikerház, sorház), lakás (többlakásos épületben), építmények (járda, medence, kerítés, kapu, kocsi beálló);
    • melléképület (garázs, tároló);
    • napelem, napkollektor, hőszivattyú.
  • Ingóságok: Bútorok, háztartási és híradástechnikai készülékek, ruházat.
  • Értéktárgyak

A Genertel Biztosítónál a kalkuláció, valamint a szerződéskötés is elektronikus úton történik. Díjfizetéshez választhatunk csekkes vagy átutalásos, csoportos beszedéses (inkasszós) módot is, és jó tudni, hogy utóbbi választásával kedvezményt kaphatunk a díjunkból.

3 éves hűségidőt, inkasszót és éves fizetési gyakoriságot választva akár 30%-kal csökkenthetjük lakásbiztosításunk díját.

Albérletben lakunk, vagy főbérlők vagyunk? Az sem jelent gondot!

Lakásbiztosítás köthető bérbe vett ingatlan esetén is, ilyenkor a bérlő az ingóságait biztosíthatja, és az ehhez kapcsolható kiegészítő biztosításokat kérheti (pl. Home office kiegészítő).

Mire terjed ki egy lakásbiztosítás?

Az alapkockázatok a legtöbb biztosító esetében lefedik a leggyakoribb káreseményeket, de azzal mindenképp érdemes tisztában lenni, hogy pontosan mire is terjed ki lakásbiztosításunk. A Genertel Start+, Komfort és Extra lakásbiztosítási csomagmódozatai például 20 alapkockázatra kiterjednek.

Alapkockázatok, amelyek bármely módozat esetén biztosítottak:

  • Tűz
  • Füst- és koromszennyezés
  • Robbanás
  • Villámcsapás
  • Villámcsapás másodlagos hatása
  • Vihar
  • Felhőszakadás
  • Jégverés
  • Hónyomás
  • Árvíz
  • Földrengés
  • Földcsuszamlás, kő-, szikla- és földomlás
  • Ismeretlen építmény, ismeretlen üreg beomlása
  • Idegen jármű ütközése
  • Idegen tárgy rádőlése
  • Vízkár (beázás, kívülről érkező víz, vezetékes vízkár, elfolyt víz)
  • Betöréses lopás, rablás, besurranás
  • Rongálás, vandalizmus
  • Üvegtörés
  • Felelősségbiztosítás

Lakásbiztosítás: kiegészítő biztosítások

Attól függően, hogy Genertel Start+, Komfort, vagy Extra módozatot választunk, a csomagok kiegészítő biztosításokat is tartalmaznak. A Start+ csomag esetében ez a 20 alapfedezeten felül néhány kiegészítő biztosítást jelent, míg az Extra maximális védelmet biztosít otthonuk, vagyontárgyaik megóvására. Természetesen, a megadott kiegészítőkön felül mi magunk is összeválogathatjuk azokat a szolgáltatásokat, amelyekre szükségünk van, így csak azért fizetünk, ami valóban fontos a számunkra.

A Genertel lakásbiztosításhoz hatféle csoportból választhatunk kiegészítőt:

  • Autós kiegészítők
  • Baleset, egészség, sport
  • Otthon kiegészítők
  •  Műszaki és tech kiegészítők
  •  Kisállat (kutya, macska)
  •  További kiegészítők

Egy autós kiegészítővel azonnali segítséget kaphatunk út közben, ha baj történne (SOS autósegély), vagy bebiztosíthatjuk a garázsban tárolt gépjárművünket (Garázsban tárolt gépjármű biztosítás).

Családunkat, gyermekünk biztosítási védelmét is megteremthetjük egy balesetbiztosítással, vagy gyermekbetegség térítés szolgáltatással.

Ha otthonunkban sok értéket tárolunk, megóvásukra választhatunk értéktárgy kiegészítő biztosítást, vagy okoseszköz biztosítást, amely kiterjed okostelefonra, laptopra és táblagépre is.

Lakásbiztosításunkba még házi kedvenceinket is bevonhatjuk, így a szolgáltatás révén anyagi segítséget kaphatunk az állatorvosi költségek kifizetéséhez (Hobbi- és kisállat biztosítás).

Érdemes megfontolnunk az otthoni kiegészítők választását is, hisz ezekkel a szolgáltatásokkal megóvhatjuk akár a kertben tárolt bútorainkat is (Családi ház csomag – Kerti bútor kiegészítő), vagy időt és pénzt is spórolhatunk víz-, gáz-, fűtésszerelés, zárjavítás, dugulás-elhárítás, villanyszerelés, tetőfedés, üvegezés káresemény bekövetkeztekor is, hisz a biztosító a 0-24 órás segítségnyújtáson felül kiszervezi az iparos munkát és fedezi annak költségeit is (Assistance szolgáltatás).

Felújított vagy modern, öko házunkhoz is találunk hasznos kiegészítőt, amely a napkollektorok, napelemek és hőszivattyúk bármely okból bekövetkező törésre, valamint az ezekben vandalizmussal, eltulajdonítással okozott kárra nyújt fedezetet (Öko csomag).

Mi az a biztosítási esemény?

Biztosítási eseménynek a biztosított vagyontárgyak megrongálódása, értékcsökkenése, megsemmisülése, eltulajdonítása minősül. Fontos tudni, hogy a biztosító csak nem várt káreseményre nyújthat fedezetet (pl. villámcsapás vagy betörés esetén). Ha bizonyítható az, hogy tudtuk előre az esemény bekövetkezését, vagy felelősek vagyunk érte, akkor a biztosító elállhat a kifizetéstől. A szerződő és a biztosított kötelesek a károk megelőzése érdekében az adott helyzetben általában elvárható intézkedéseket megtenni.

Mi az a biztosítási összeg és miért fontos?

Házunk szerződéskötéskori értékét aszerint kell meghatároznunk, hogy mennyibe kerülne a ház újjáépítése, ha megsemmisülne, vagy mennyiért lehetne pótolni a megrongálódott/ ellopott értékeinket.

A biztosítási összeg a biztosító szolgáltatásának felső határa, a biztosítási szerződésben megjelölt értéke. Mivel a biztosítás nem vezethet gazdagodáshoz, a biztosítási összeg így nem haladhatja meg a biztosított vagyontárgy (utánpótlási) értékét. Éppen ezért nem érdemes túlbiztosítani az otthonunkat, hisz ebben az esetben feleslegesen fizetünk magasabb biztosítási díjat. Káresemény bekövetkeztekor a biztosító az újjáépítési vagy újrabeszerzési értékkel számol, hiába ítéltük meg mi magasabbnak az ingatlan vagy ingóság értékét, azzal csak a biztosítási díjunkat növeltük meg.

Alulbiztosítás: gyakori hiba, amibe könnyen beleeshetünk

Otthonunk értéke megnövekedhet egy felújítás, vagy átalakítás után, de akár ezek nélkül is változhat az infláció, árnövekedés miatt. Minden ilyennemű változás hatással van a lakásbiztosításunkra, amely a jelentős áremelkedések miatt nem biztos, hogy le tudja követni az értéknövekedést.

Alulbiztosítottság akkor is létrejöhet, ha a szerződéskötéskor nem megfelelően lett megállapítva a biztosítási összeg, vagy a szerződés élettartama alatt nem frissítjük a biztosítási összeget, és nem fogadjuk el a biztosító által felajánlott értékkövetést.

Szeretnél többet tudni az alulbiztosítottságról? Korábbi cikkünkben részletesen taglaljuk a témát.

Mi a kárbejelentés menete?

Ahogyan a szerződéskötés, úgy a kárrendezés folyamata is elektronikusan történik, de magát a kárbejelentést megtehetjüke-mailen, telefonon, postai úton vagy a személyes ügyfélszolgálaton keresztül is.

A kárbejelentést követő maximum 2 munkanapon belül a Biztosító felveszi a kapcsolatot velünk, és a kárbejelentéstől számított 5 munkanapon belüli időpontot ajánl a kárszemlére. A kárkifizetés megindítása a kárszemlét vagy az utolsó szükséges dokumentum beérkezését követő 5 munkanapon belül megtörténik.

100.000 forint alatti kár esetén gyorsított kárrendezés történhet, ennek az ügyintézési határideje legfeljebb 5 munkanap.

6 alapdolog, amire szükség lehet a kárbejelentéshez

  1. Fotók a kárról
    Minden ingóságunkról, amelyben kár keletkezett, és amelyre biztosításunk kiterjed, fényképezzünk le. Fontos, hogy rablás vagy betörés esetén a rendőrségi jegyzőkönyv szkennelt változatát is csatolnunk kell. (A fotókat a kárbejelentő oldalon könnyedén fel is tudjuk tölteni.)
  2. Kötvényszám (pl. 01233456789)
    Kötvényszámunkat könnyen megtalálhatjuk a biztosítási ajánlaton, illetve egyéb szerződéses iratainkon.
  3. A káresemény pontos helye és ideje
    Meg kell adnunk a káresemény pontos helyét, amelyet biztosítottunk és ahol a káresemény bekövetkezett.
  4. Becsült kárösszeg
    Becsüljük meg a keletkezett kár összegét. Az online kárbejelentő oldalon egyszerre egy okot választhatunk ki a kár adatoknál, így annak megfelelően kell összeget becsülnünk.
  5. Számlaszám
    Meg kell adnunk azt a számlaszámot, amelyre a kárkifizetés összegét szeretnénk megkapni.
  6. Elérhetőségi adatok
    Ügyeljünk adataink pontos kitöltésére, mert ezen keresztül fogják felvenni velünk a kapcsolatot.

    Mit tehetünk, ha fenntartható otthont szeretnénk és emellett az energiatakarékosságra is odafigyelnénk? Korábbi cikkünkben részletesen kitérünk erre!